HTML

WC: whiskey and cigar

Minden jó italokról, jó szivarokról.

Friss topikok

  • Wexylum: Üdv! Nem tudjátok véletlen honnan lehet venni igazi Whiskys Fa tároló ládákat? Otthonra tárolónak ... (2013.08.19. 22:48) Dalwhinnie
  • Túrós (törölt): Tényleg jó whisky bár én régen azért vettem mert olcsó volt ahhoz képest jó is. Nah mostanság már ... (2013.01.18. 19:44) Canadian Special Old
  • Szeba123: Nekem bejön :D nem tudom milyen darabokról beszélsz. vagy mi a fene...szerintem jó (2012.04.17. 22:06) Don Alfredo
  • crazyfish: Nagyon reklám, tényleg a legjobb....és Felix Dasouza nagyon király, keresve se találtak volna hite... (2010.11.14. 10:29) Minden idők legjobb whisky reklámja
  • Thaddeus Griffin: Sírok. És nagyon-nagyon-nagyon-nagyon-nagyon irigykedek (2010.04.25. 12:34) Whisky Show beszámoló

Whiskeys linkek

Whisky Show beszámoló

2010.04.25. 09:13 Winston007

Április 24.-én megrendezésre került az első Whisky Show Budapesten a Ramada Hotelben, természetesen ott volt a helyem! Kovács Dávid a Magyarországi Whisky Egyesület elnökét már az elején ki kell emelnem, hiszen nélküle ez a rendezvény nem jöhetett volna létre és Szatmári Katalinnak és a Whiskynet stábja is csak gratulációt érdemel. Mivel egy érdekes, izgalmas és azt kell mondanom egzotikus eseményt hoztak létre, ami szerintem hiánypótló volt. A whisky rajongók végre akár személyesen találkozhattak rajongásuk tárgyának alkotóival!

A bemutató területe relatíve kicsi volt, mégis olyan kínálat volt, hogy öt óra alatt se tudtam megkóstolni a whiskyk húsz százalékát pedig próbálkoztam becsülettel. A bemutatók mellett pedig rengeteg érdekes szemináriumon lehetett részt venni, ahol sok hasznos információt lehetett megtudni az élet vizéről. De nézzük meg mit ittunk két bátor és szomjas kísérőmmel:

A megérkezés örömére egy Aberlour whiskyvel indítottunk, amit a Chivas Regalt is forgalmazó cég pultjánál ittunk. Erről a nedűről már írtam itt a blogon és ezúttal se kellett csalódnom. Jéggel ittam de első italnak szerintem ez így volt jó! A pultnál egyébként korrekt tájékoztatást kaptunk a whisky történelméről, jellegéről és egy kicsit bevezettek minket a Chivas Regal világába.

Következő állomásunk a Benromach pultja volt, ahol ismét egy kellemes single malt whiskyt lehetett megismerni, amelynek érdekes ízvilága volt. Gyümölcsös, édes igazi kellemes csendes, ülős gondolkodós ital, ebből is a 21 évest sikerült abszolválni. Jég nélkül tisztán határozottan ajánlom mindenkinek!

Könnyes szemmel sétáltam el a Glenfiddich whiskyt is felvonulatató pult mellett, de óriási akaratról tanúbizonyságot téve meneteltem tovább, mert aznap csak az új ízekre vadásztam. Találtam is egy kőkemény islay single malt whiskyt, a neve: Laphroaig volt. A füstös italok eddig se voltak a kedvenceim (ezzel az egyik szeminárium szerint én csak koca whiskys vagyok, ami ellen szeretnék határozottan tiltakozni:) ) de ez mindent überelt füstösség szempontjából. A whisky ízét nem tudnám jellemezni, mert annyira füstös volt. Nagy nehézségek árán tudtam csak meginni. Na jó, azért nem.:)

A Zwack pultjánál kellemes meglepetés ért: két iszonyat vidám és kedves úriember fogadott, akik igazi showmanként mutatták be a kínálatot. Megkóstoltuk a Glen Ord nevű single maltot , ami ugyancsak felkerült a kedvencek listájára. Aztán lecsaptunk a nap ajánlatára és ittunk 5 kuponért egy Blue Labelt:

Kérem szépen, ez whisky volt a javából. A két kolléga közül az egyik konkrétan elérte véleménye szerint az egyik élet célját. Én nem, de óriási élmény volt!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán illat szinten megnéztük az Ardbeg nevű whiskyt is, de olyan füst csapott ki az üvegből, hogy én azonnal pultot váltottam és egy Macallan-ba folytottam a bánatom! Sok jót hallottam már erről a italról és innen üzenem: mindenkinek igaza votl! Egy barátságos, kellemes, telt single malt whisky a Macallan a Felföldről. A pultnál megismerkedtünk a Kaledonia étterem egyik képviselőjével is, úgyhogy hamarosan azt is meglátogatom.

A The Arran malt whisky családot mindenkinek ajánlom, aki szereti a különböző sherrys és boros hordókban érlelt nedűk rejtett csodáit felfedezni. Nagy jövő áll a The Arran malt előtt! Egyébként érdekes volt megfigyelni mennyire népszerűek a boros és sherry hordókban érlelt whiskyk és öröm volt látni a tokajit is e borok között.

A kostólást befejeztük mert kezdődött az első szemináriumunk, amely a Benriach whiskyről szólt. Egy feltörekvő márkáról van szó, amely nálunk a Tokaji Finish szelekciójával vált  ismertté. A termékcsalád öt tagját kostólhattuk meg a szeminárium keretén belül: 12 éves, 18 éves Tokaji Finish, 15 éves Tawny Port Finish amit egy portugál bor hordójában ért be, Curiositas 10 éves és végül a 12 éves Pedro Ximenez, amelyet sherrys hordóban érleltek be. Amellett, hogy egy nagyon érdekes és humorban gazdag előadást tartott a Whiskynet képviselője egy korrekt és gyűjtésre alkalmas márkát ismerhettünk meg. A BenRiach nem hiányozhat a bárpultról-bárszekrényről! Tudom, most a tokajisról kéne írnom, hogy a legjobb volt, de nem... A Tawny Port Finish abszolút kimagaslott a mezőnyből és szerintem hamarosan beszerzésre került.

A szeminárium után a vízben és szendvicsben gazdag pihenőt tartottunk, mert akkor már 10 pohár felett jártunk és kezdtünk szakmailag topra jutni.

A következő szeminárium viszont kétségtelenül az általam egyik legjobban várt előadás volt: a japán whiskyk világa! A Nikka whisky család tagjait kostóltuk végig és megdöbbentő volt! Ezek a whiskyk kellemesek és felveszik a versenyt a scotchokkal. Elsőnek aYoichi Mizuwarit-t kostóltuk meg sok vizzel és jéggel, ahogy állítólag a japánok szeretik. A következő ital a Nikka All Malt volt, amely single malt whiskys keveréke, de igazi élmény volt, amelyet már nem lehetett kapni a Whiskynet pultjánál és ezen nem csodálkozom. A Nikka Pure Malt Red nekem a nap whiskyje volt és végül ebből vásároltam egy üveggel. Nikka Pure Malt Black és a Pure Malt White füstössége valóban a skót islay single maltra emlékeztett éppen ezért nem voltak a kedvenceim. Míg a Nikka From The Barrel amely megint csak egy hordó erősségű (51 %) blend, ami nagyon erős és karakteres. Már-már pálinka:)

Záráskánt egy 30 éves Ballantinesba nyaltunk bele és elszívtunk egy Cohibát! Sajnos utána mennem kellett , de két kollégám végül nyert egy 30 éves Glenfarclast!Én pedig vettem egy 60 százalékos Glenfarclast a japán nedű mellé. Összefoglalóként azt kell mondanom, hogy egy igazi közösségi élmény részese lehettem, amit nagyon köszönök a szervezőknek! Két év múlva pedig találkozunk az újabb Whiskyshow-n!

Fotók is lesznek hamarosan!

 

1 komment

Címkék: japan whisky scotch skot singlemalt whiskyshow

A bejegyzés trackback címe:

https://wici.blog.hu/api/trackback/id/tr951949476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.04.25. 12:34:33

Sírok. És nagyon-nagyon-nagyon-nagyon-nagyon irigykedek
süti beállítások módosítása