HTML

WC: whiskey and cigar

Minden jó italokról, jó szivarokról.

Friss topikok

  • Wexylum: Üdv! Nem tudjátok véletlen honnan lehet venni igazi Whiskys Fa tároló ládákat? Otthonra tárolónak ... (2013.08.19. 22:48) Dalwhinnie
  • Túrós (törölt): Tényleg jó whisky bár én régen azért vettem mert olcsó volt ahhoz képest jó is. Nah mostanság már ... (2013.01.18. 19:44) Canadian Special Old
  • Szeba123: Nekem bejön :D nem tudom milyen darabokról beszélsz. vagy mi a fene...szerintem jó (2012.04.17. 22:06) Don Alfredo
  • crazyfish: Nagyon reklám, tényleg a legjobb....és Felix Dasouza nagyon király, keresve se találtak volna hite... (2010.11.14. 10:29) Minden idők legjobb whisky reklámja
  • Thaddeus Griffin: Sírok. És nagyon-nagyon-nagyon-nagyon-nagyon irigykedek (2010.04.25. 12:34) Whisky Show beszámoló

Whiskeys linkek

Dalwhinnie

2010.05.23. 19:50 Winston007

A német nagybácsi fontossága csak azokban a pillanatokban érezhető, amikor megérkezik a havi whisky ajándék. Ezúttal Skócia legmagasabban fekvő desztillálójából származó Dalwhinnie került a poharakba. Az üzem ahonnan származik 1073 láb magasan fekszik és a XIX. század végén alapította három úriember: John Grant, Alexander Mackenzie és Georger Sellar. Az akkori neve a desztillálónak Strathspey volt, később az eredeti helység leégett és csak a harmincas években építették újra. A whisky márka mára a Diageo tulajdonába került, amely a Classic Malts sorozatának a tagjává választotta.

 

Ez a single malt már az elején meglepetés okozott nekem, mert kellemes édeskés illatot árasztott magából a palack. Az első korty után is megmaradt ez az édes, gyümölcsös íz. De már akkor érezni lehetett, hogy komoly vihar készül. Mert sokkal jobban mart mint vártam. Aztán jött a csapás, egy érdes reszelő formájában, ami a gyomorba érve kicsit csavart a beleimen. Bevallom őszintén nem ilyen keménységet vártam. A leírások alapján egy érdekes, de barátságos scotch single malt képét képzeltem el.

Az íz még sokáig cseng le és még enyhe füstösséget is felfedezni benne. Még talán az árpa jellegzetéssegét lehet felfedezni ebben az arany színű whiskyben.

 

 

Jéggel nem szabad nagyon vegyíteni, másodpercek alatt eltűnik az összes különlegessége, és egy átlagosan finom whisky lesz belőle. Annak ajánlom csak, akinek az érdes utóhatás zavaró. Találkoztam már barátságosabb whiskyvel is, de mindeképpen érdemes volt megkóstolni!

 

4 komment

Címkék: whisky whiskey skot singlemalt dalwhinnie

A bejegyzés trackback címe:

https://wici.blog.hu/api/trackback/id/tr382025871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.05.24. 00:47:36

üdv
nem a Dalwhinnie a legmagasabban fekvő lepárló 2008 óta hanem az újra termelő Braes of Glenlivet,másnéven Braeval.

Winston007 2010.05.24. 08:55:48

@Barman's Choice: Szia! Kosz az infot! Amikor csinaltam a posztot, a legtobb honlap a Dalwhinnie-t mondta meg annak. Bocs a pontatlansagert.

Harley 2011.08.08. 20:46:21

Nos születésnapomra meglepett gyermekem egy ilyen nemes itallal . Megkóstoltam és eldugtam :)) Eddig amit nagyon kedveltem a Glenfiddich , és az Auchentoshan Three Wood vitte a pálmát . Csak félve emliteném a Suntory Goldot , amit nagyon nagyon régen ittam és vitt a bünbe , azóta kedvelem a whiskyt . De ez még a " módszer" változás előtt volt , mostanában nosztalgiázva rákerestem a neten , hát az ára ......

Wexylum 2013.08.19. 22:48:00

Üdv! Nem tudjátok véletlen honnan lehet venni igazi Whiskys Fa tároló ládákat? Otthonra tárolónak szeretném őket. Köszönöm szépen.
süti beállítások módosítása